Thursday, June 11, 2009

Menu Makan Malam...

Selesai minum petang, K.an sempat buat pop-corn dan kami siap-siap pergi memancing di jeti RPP Pulau Sah Besar. (tempat kami menginap).... ikan memang banyak.. tapi semuanya sekolah sampai masuk universiti. Kenal pulak rupa mata kail, pancing dan umpan yang bukan selera dia..hahah

Sekadar suka-suka, tengok ikan berlumba-lumba makan roti yang anak-anak k.An beri (tapi tak makan umpan A.azam) lebih kurang 30 minit di situ, kami pun balik untuk sedia makan malam pulak...
Malam tu, K.An masak yang mudah je... nasi putih berlaukkan ayam masak kicap, ikan masin gelama goreng (beli di Kuantan) telur dadar, papedom goreng dan sambal cicah budu. Ingatkan
nak makan sikit je, tapi... macam kat rumah juga, licin periuk nasi dibuatnya... yang 'bestnya' tengok budu yang kami beli di Carrefour dalam pek mudah bawa... Dalam 1 paket ada 4 paket kecil untuk satu hidangan. Memang praktikal.. tahniah Budu Ketereh!!! Dah menembusi global ni..


Satu lagi yang seronoknya memasak di sini, dapurnya yang luas dan mengadap ke taman permainan dan tempat BBQ. Masa K.An dok masak tu, jiran depan sibuk bakar arang untuk BBQ. Kesian dia, separuh jalan... hujan pun turun... asalnya meriah kat luar tu, tapi sudahnya tinggal tukang bakar je. Yang lain dah lari masuk rumah... tak patut betul...


2 comments:

blogresipi said...

Seronoknye bercuti....:)

Raihan Shaari said...

alhamdulillah.. kalau cuti2 dengan family memang best..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin