Tuesday, June 2, 2009

Bercuti Ala-ala pergi berkhemah...

Assalamualaikum semua.. K.An tengah 'pack' barang untuk ke luar bandar lagi.. Kali ni kami nak cuti-cuti Malaysia ke Kuantan (singgah bermalam) dan Tasik Kenyir. Memang tak pernah ke sana lagi. Dah lama merancang, alhamdulillah, tiba juga harinya.
Memandangkan tempat yang kami nak pergi ni cuma menyediakan penginapan dan tiada kedai berdekatan di Tasik Kenyir tu, maka terpaksalah K.An sediakan pelatan macam nak berkhemah. Alhamdulillah tempat menginap tu sediakan peralatan memasak seperti dapur, periuk, pinggan-mangkuk dan peti ais... jadi separa berkhemah jelah..


Dengan sedikit pengalaman berkhemah dulu-dulu dan menguruskan pelajar-pelajar UiTm, bolehlah K.An merancang apa nak dibawa. Tengoklah kat gambar tu, ada bawang, tepung, beras (bungkus kecik-kecik), sardin tin, minyak, mee segera, mihun, garam kunyit, rempah, papedom gula, dan bahan buat minuman. Ada juga sup dalam tin,santan kotak dan yang paling 'best' kali ni, ada budu dalam paket mudah bawa... senanglah nak masak nanti..
penat juga dibuatnya tapi k.An sempat siapkan sambal ikan bilis garing tu.. boleh buat nasi lemak nanti...

Dalam seminggu ni, maknanya cutilah sekejap periuktanah ye... kami nak rehat. bye..bye. InsyaAllah jumpa lagi sekembalinya ke Putrajaya nanti.




1 comment:

blogresipi said...

Selamat bercuti Kak An dan keluarga... bekal2 pun nampak boleh tahan tu...hehe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin