Thursday, January 8, 2009

Jalan-jalan Cari Makan.. Ummp..Sedaap

Dah selalu masak di rumah, sesekali kami pun pergi jalan-jalan cari makan.. masa cuti 25 Disember cadangnya kami nak ke Alamanda.. Sampai je kat lampu isyarat nak masuk tempat letak kereta, berjujut-jujut orang keluar masuk Alamanda. Kereta pulak berderet-deret di tepi jalan.. Tak jadila kami ke situ dan Abang Azam mengubah haluan ke Cyberjaya.

Di sana ada restoran kegemaran Abang Azam. Namanya Restoran Saba' yang menyediakan menu makanan asli Arab. (cari di http://www.wikimapia.org/ dan search for cyberjaya saba restaurant ) Dia dah beberapa kali ke sana dengan kawan-kawan sepejabatnya. Ceritanya memang sedaplah.. Abang Azam bagi 5 bintang sebab katanya kalau nak rasa masakan asli Arab, carilah di Saba'. Antaranya kebab, shawerma,mutabal, hummus, cream caramel dan jus mangga. Cumanya petua K.An kalau nak cuba, belilah set nasi dengan ayamnya.. memang puas hati dan banyak. Kalau yang lain, takut tak kena dengan tekak kita yang bukan tekak Arab. Tapi, banyak-banyak restoran kat situ, memang restoran Saba' menjadi pilihan rakyat Malaysia yang pernah menetap di Timur Tengah sebab daripada pemerhatian K.An, pengunjungnya sentiasa ramai.

Kebetulan hari tu kami tak bawa kamera, jadi tak ada la gambar kedainya. kami letak gambar menu je..

Minggu terakhir cuti sekolah pula, kami ke Nilai 3 mencari pakaian sekolah anak-anak. Balik tu, kami lalu Bukit Mahkota sebab Abang Azam ada misi membawa kami ke Restoran Zurina di bukit Mahkota yang menyediakan Makanan Ala-Thai... Dia pernah menjamu selera di situ dengan Haji Mus (bos dia) dan katanya sedap..
Jadi malam tu, kami pesan makanan goreng-goreng. Layanan bagus, cepat dan hidangannya 5 bintang. Tengokla kat gambar tu. Dari atas kiri, K.An pesan Nasi goreng Ladna, Asma' dan Sarah-Nasi Goreng Pattaya, Iqbal-Nasi Goreng Daging Merah dan Abg.Azam pesan Kue-teow Kungfu..

Dah makan.. memang sedap. 5 bintang..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin