Thursday, September 2, 2010

Juadah Pilihan Keluarga

Salam Sejahtera untuk semua....

Alhamdulillah dapat lagi K.An bersiaran dan berkongsi apa-apa yang patut di sini... (yang tak patut, tak payah kongsi....) Almaklum, terasa betul sibuknya bulan puasa kali ni dengan kehadiran anak kecil Munirah dan kesibukan menguruskan suami dan anak-anak besar yang berpuasa, (asma' dan Sarah) menguruskan lagi 2 orang anak kecil yang tak berpuasa (Maryam dan 'Aisyah) di samping memenuhi keperluan K.An yang masih berpantang. Tak menang tangan dibuatnya.

Walaupun ramai yang bising bila terjumpa K.An di pasar dan di pasaraya, kerana membeli barang keperluan dapur, K.An tak kisah pun sebab kalau tak buat macam mana lagi kan...? Dah keperluan... kena pulak nak membeli pakaian raya anak-anak... K.An le yang paling faham bab-bab ni... betul tak bang?

Tak apalah, yang penting, K.An akan pastikan K.An dapat rehat yang cukup bila ada peluang... Selain daripada tu, seperti yang K.An sebutkan sebelum ni, juadah untuk berbuka puasa dan bersahur, K.An buat yang ringkas je...

Roti John permintaan Sarah dan Asma'..... tak payah berbaris panjang kat gerai, buat sendiri boleh buat banyak dan pastinya sedap. Puas makan dan tak membazir.... (resepi Roti John)
Sup ayam campur sawi dan karot. Yang lain boleh makan, K.An pun boleh makan juga...
Pengat pisang dah 2 kali K.An buat di bulan puasa ni sebab 'favourite' K.An dan anak-anak. Jiran K.An pun suka...( sempat hantar semangkuk...) (Resepi Pengat Pisang)

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin