Tuesday, May 10, 2011

Buku Mesti Baca


Assalamualaikum wrh wbt.

Sambil kita cerita tentang resepi dan masak-masak, Hari ni K.An ambil peluang untuk cadangkan buku yang amat baik ini. Tajuknya Diskusi Isu Aqidah & Pemikiran Semasa di Malaysia, karangan  Us Mohd Aizam Mas'od. Us Aizam mengajar aqidah di surau Al-Mizan Presint 8 dekat rumah kami ni. Beliau adalah Penolong Pengarah Bahagian Perancangan dan Penyelidikan JAKIM, dan memang banyak mengkaji tentang permasalahan aqidah semasa.

Antara isu aqidah yang disentuh dalam buku setebal 300 mukasurat ini: ajaran sesat, liberalisme dan prularisme agama, bid'ah, anti mazhab, wahhabi, esq, khurafat, penggunaan kalimah Allah oleh agama kristian dan beberapa isu lain yang mesti diketahui oleh semua umat Islam yang mahu memelihara aqidah dan agamanya.

Oleh kerana manfaatnya yang besar itu, Abg Azam cadangkan pada K. An supaya uar-uarkan juga kepada pembaca dan follower PeriukTanah. Dapat juga faedahnya dikongsi bersama.

Harganya RM20.00 sahaja. kalau sekitar Putrajaya, bolehlah janji jumpa kat mana-mana. Kalau jauh dan perlu  pos, harapnya tak keberatan untuk tambah sikit belanja pos  RM5.00.

Kepada pengunjung PeriukTanah yang berminat untuk mendapatkan buku yang bagus ini, sila SMS terus Abg Azam di talian 012-3823066 atau emel ke azraihan2@gmail.com.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin