Tuesday, May 4, 2010

Buahtangan Dari Kelantan


Alhamdulillah, di pagi indah ini, bersyukur kita ke hadrat Ilahi kerana masih dipanjangkan umur dan dapat menikmati lagi kehidupan di dunia ini. Almaklum, sejak akhir-akhir ini, ramai yang pergi meninggalkan kita tanpa disangka dan diduga. Tak mengira sakit atau sihat, muda atau tua.... bila ajal menjemput, tiada siapa dapat menahannya..

Selepas diserang sakit perut, K.An dan anak-anak diserang batuk pulak... itu sebabnya bila ditanya dah sihat ke belum, takpasti nak jawab apa... kurang sihat sikit la.. tapi kehidupan tetap berjalan seperti biasa dengan jadual yang padat dan banyak perkara yang berlaku.

Masa K.An dok sakit perut tu, Abang Azam ke Kelantan atas urusan kerja. Seperti biasa kalau ke Kelantan, tak sah kalau tak bawa balik Murtabak Raja yang sangant terkenal dengan keenakannya ni. Bagi yang belum pernah cuba, boleh cari di Kelantan atau boleh beli di Mudah.com... Kalau bulan puasa beribu-ribu keping murtabak dihasilkan sepanjang bulan tau....
Alhamdulillah kali ni, ada rezeki K.An dan anak-anak.... Murtabak ni tebal ,setebal 3 keping murtabak dan kaya dengan isinya yang enak. Dimakan bersama jeruk bawang, dan kebetulan hari tu K.An masak lauk Kari ikan Tenggiri... hmmm, memang sepadan buat pencicah..

Kalau nak resepi muratabak periuktanah, boleh klik sini... dah pernah buat dulu...

**** murtabak ni dijual secara sejukbeku berharga RM 15 sekeping-bersama jeruk bawangnya. Bila nak makan cuma panaskan semula dalam kuali atau microwave oven.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin