Saturday, January 28, 2012

Selamat Tinggal 2011, selamat datang 2012

Assalamualaikum wrt...

Jutaan Terima kasih tak terhingga K.An ucapkan kepada semua yang masih sudi menatap titipan daripada periuktanah... Walaupun lama tak bersiaran, anda semua tetap dalam ingatan... cheewah..!! macam ucapan kiriman lagu kat dalam radio pulak.. hmmm.. anak-anak sekarang tak merasa la keseronokan mendengar rancangan ucapan dan lagu di radio macam zaman K.An kecil-kecil dulu. Sambil masak di dapur, sambil tunggu kot-kot ada kawan atau saudara-mara yang hantar ucapan dan lagu... seronok kan..


 sempena mengenang nostalgia lama, K.An kongsikan gambar mak dan arwah ayah K.An lebih 15 tahun dahulu..

Dan yang ini gambar keluarga Arwah Haji Shaari dan Hajjah Selamah pada 27 November 2011... Selepas selesai Hari Keluarga Edisi ke-5....

Cerita makannya dan masak-masak.... K.An dan ahli keluarga perempuan memang sinsing lengan dari awal hingga akhir program.. seperti biasa bila sibuk, tak sempat nak snap gambar... Makan tengahari pada hari utama program, kami tempah je lauk-pauknya. tinggal masak nasi putih, buat sambal belacan dan sediakan air minuman. Sarapan, K.An dan adik-beradik yang lain buat mihun goreng, kuih tako dan kek pisang... Adik K.An (Moon) yang jadi tokey tako.. memang sedap dan cantik. Dia ambil resepi dari blog Ita (Masam Manis)
Sebelah malam, selesai solat berjemaah berimamkan ustaz Ahmad Badli..abang K.An, tazkirah (ustaz Nor Azam-suami sayalah tu..).. kami buat BBQ.. Cikgu Aziz and the Gang. K.An sediakan Yong-Tau-Fu (sekelip mata habisss), Abg Mie dan keluarga sponsor Mee Rebus, Mihun Sup dan Rojak... Gambar..? tak sempat..

Apa pun keesokan harinya sempat juga buat kuih tradisi Banjar yang menjadi idaman semua... Wadei Kipeng...

Sebahagian tenaga kerja dalam menjayakan projek besar-besaran... yang lain malu-malu kucing, tak nak masuk Periuktanah.. heheheh... Peminat no- 1 Haji Dzul yang tak sabar-sabar tunggu kuih dimasak.. (nak tau rahsia.. dia buat 2,3 biji je..)

Selesai Hari keluarga, kami kembali ke Putrajaya..... 30 November, kami sekeluarga menerima kunjungan Pakcik dan Makcik K.An yang datang ke Putarajaya sempena majlis Konvokesyen anak mereka Suraya yang menamatkan pengajian Di Universiti Sains Islam Malalaysia (USIM).. K.an smabung di entri akan datang ye...

1 comment:

Asyifa Mustaffa said...

wadai kipeng....feveret family sy tu kak....:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin