Friday, February 18, 2011

Bila kawan-kawan Telefon....

Akhir bulan Januari, K.An dan anak-anak diserang demam selsema dan batuk... Dah lama tak kena.. Bila tukar musim je.... tak tahan badan ni... Malaysia pulak dilanda banjir di sana-sini. kali ni Pahang dan Johor pula Allah turunkan hujan lebat sehingga mengakibatkan banjir besar. Itulah peringatan Allah sebenarnya.. ambil pengajaran, jaga alam sekitar dan tunaikan tanggungjawab sebagai insan khalifah di muka bumi. Dalam demam-demam pun, ada pulak rakan-rakan dan saudara-mara yang telefon.. macam biasalah... nak tempah..

Buat masa ni K.An memang cuma memenuhi tempahan rakan-rakan dan saudara-mara terdekat je. Almaklum, anak-anak kecik lagi ni agak susah nak buat projek besar-besaran. Tak terdaya.. lagipun K.An pentingkan kualiti dan rasa masakan. Bila masak ni, hati kena tenang, baru jadi elok..
Masalode dan kuih keria ni, kawan baik K.An, Linda yang tempah untuk majlis baca yasin di tempat kerjanya.. terima kasihlah sudi menempah dengan periuktanah..
Pada hari Jumaat yang sama, K.An buatkan juga tempahan ikan Bakar dengan air Asam untuk 30 orang, tempahan Nazirah sepupu K.An untuk makan tengahari di pejabat dia...(kalau nazirah telefon, memang tak tolak rayuan manis dia...hihihi).... dan hari tu juga K.An bawak tentera kecik pergi ambik kakak Asma' dari asrama.... fuhhh... hari yang padat, walaupun demam..

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin