Wednesday, February 1, 2012

Sambal Telur Burung Puyuh

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Agak lama tak berkongsi resepi baru periuktanah, maka hari ni K.An tayang jelah gambar Sambal Telur Puyuh ni... Lauk biasa je, tapi tak ramai yang selalu makan telur puyuh kan..? kalau burung Puyuh goreng berempah tu ada jugak jual di restoran. Telur Itik masak lemak Cili api pun selalu juga jumpa. Tapi kalau sambal telur puyuh, memang kena buat sendiri.

Resepinya macam sambal yang kita buat selalu je.. cuma rebus telur puyuh, kopek kulitnya dan masukkan dalam sambal. Ada juga yang goreng sedikit telur yang dah dikupas tu dalam sedikit minyak agar luarnya garing, baru dicampur sambal tumis.    memandangkan anak-anak K.An tak gemar versi goreng, jadi, K.An biarkan begitu sahaja... Mudah dan Ringkas...

Jom Makan....

10 comments:

Mas said...

suka sambal telur puyuh...
lama dah tak buat..

anymz said...

salam kenal dari akak,..sesekali buat lauk macam ni..mmg best..:)

Marina Monroe said...

Salam,

Sedap dimakan tapi auntie malas nak kupas kulit telur puyuh..huhuhuhu

Sue @ Nenie said...

Salam Kak..Betul tu..sesetengah lauk pauk ada yang kena masak sendiri sebab tak ada dijual di gerai2 atau kedai makan....

May be sebab telur puyuh agak mahal jadi peniaga sendiri pun akhirnya serba salah nak letak harga...Bagi murah, tak balik modal, ikut harga sepatutnya, pelanggan komplain mahal plak....kan kan kan kan

Mas Michiko said...

hurmmm sedapnyer... sje walkingblog n jika ada mase jom jenguk sy punya blog pulak... tp xdelah byk resepi, cuma simple2 jer... :)

ogyep yummy mellow said...

salam kenal... anak2 suka telor burung puyuh ni..

normah a.k.a noorez said...

wah sedapnye sambal raihan
kalau rajin mehlah singgah blog akak

IBU GEBU said...

masa kecik2 dulu mak jual telur puyuh sambal ni di bazaar ramadhan, secucuk 5 biji RM 1, sekarang dah tak ada orang jual, klu ada pun tak ramai sebab harga telur ni mahal

AbbotCottage said...

Assalamualaikum. Kak An, boleh kita mintak email add Kak An?

Deena Yahya said...

Dakam freeze ada telur puyuh..blh msk utk anak esok...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin